AKU CUMA HAMBA HINA LAGI BANYAK DOSA.TIDAK LAYAK BERGELAR PENCINTA_TARBIAH

Sesungguhnya sebaik-baik tarbiah adalah tarbiah Allah.

"Bom Jangka"

Dalam perjuangan islam zaman moden ini kita perlu mengunakan segala jalkan yang betul dan halaliaitu yang allah redoi untuk mendapatkan kemenangan dan islam diterima sebagai panduan hidup manusia baiksebagai pembimbing dalam ibadat,mahupun meletakkannya sebagai dustur panduan hukum perundangan manusia.

Melihat kepada keadaan terkini cara pilihanraya adalah cara yang terbaik dalam mengembalikan semula keagungan islam kerana mengagungkan agama allah adalah wajib.Kaedah syariah menetapkan bahawa setiap perkara wajib yang tidak boleh diserpurnakan kecuali dengan melakukan perkara lain,maka huku melakukan perkara lain itu wajib ( ma la yatim alwajib illa bihi fah wa wajib).Jika satu sistem terbukti boleh merealisaikan matlamat-matlamat syariah,maka hukum melaksanakan sistem tersebut adalah wajib.

Begitulah caranya kita mengambil sistem demokrasi kita ambil kaedah-kaedah dan sarana-saranya,kemudaia kita ubah dan luruskan sehingga sesuai dengan ajaran agama,dan kita tinggalkan sebahagian falsafah yang mungkin boleh menghalalkan perkara haram dan mengharamkan perkara halal.

Bagi pejuang Islam,dengan membawa Islam dan dasar-dasarnya sudah cukup untuk kita menang selesa melawan musuh-musuh yang bertopengkan "kebangsaan"mungkin juga Islam Hadhari....tapi Allah juga merancang dengan kadang-kadang Allah beri kemenangan diatas apa yang musuh kita lakukan iaitu mungkin melalui perancangan yang kurang rapi atau kemaksiatan mereka.

Contohnya yang berlaku di negara kita sekarang,banyak masalah-masalah yang dilakukan oleh pihak 'sana' yang perlu kita gembar gemburkan hingga ke akar umbi iaitu sehingga masyarakat muak dan jijik dengan janji mereka.Antara yang ingin bangkitkan disini ialah

1.Isu Murtad (Bom Jangka 1)

Ini patutnya isu utama kita dalam memperjuangkan Islam dan hak orang Islam.Kita patutnya perjuangkannya dari awal hingga akhirnya kita datang wujudkan undang-undang dalam perlembagaan Malaysia yang meng'haram'kan oarang yang beragama islam keluar dari agamanya jika berlaku sedemikian setelah di kauseling maka hukuman nya adalah bunuh.

Kita patut juarai isu ini dari awal,Isu ini bukan isu "Pisang Goreng",dah sejuk semua senyap!!!Bangkitkan sensitif umat Islam yang tengah lupa!!! Keluarkan firman-firman Allah,hadis-hadis Rasulullah tentang isu ini dalam semua ceramah hingga malam mengundi sehingga umat islam undi parti Islam bukan sebab 'Madhiah' tapi kerana mereka sayangkan Islam mereka.Jangan tunggu Tok-tok guru jer nak jawab.Bila dah habis mengundi baik kita menang atau kalah mainkan lagi isu ini,ajar rakyat cara yang terbaik dalam mempertahankan aqidah merekja dari sebarang anasir.

2.Isu Tol Dan Harga Minyak (Bom Jangka 2)

Ini isu bonus yang Allah campakkan pada kita yang memecahkan pekung mereka.Ialah dalam mereka bangga dengan bangunan-bangunan mewah dan projek-projek besar,mereka lupa dengan rakyat jelata kerana mereka hanya nak jaga 2 atau 3 orang-orang besar atau koprat.Patutnya di tanya 'Mana Duit Petronas?'Kaji Berapa Kos PLUS Sebenarnya setahun?Bongkar pada masyarakat!...Masuk mahkamah pon tak apa lawan tetap lawan.Kesian pada org miskin ,pekerja kilang,mereka tak ada suara,kita yang nampak ni lah patutnya terangkan pada mereka secara jelas.

3.Isu Robohkan Surau Dan Kampung (Bom Jangka 3)

Ini lagi satu isu baru,kerjalah dengan keras untuk juarai perkara ini.lawatilah mangsa ketika senang dan susah,letakkan wakil kita kalau boleh 24 jam untuk mereka mengadu nasib dan bergantung.

4.Isu Rasuah (Bom Jangka 4)

Perkara ni bom yang cukup ampuh pada tahun ini kerana ramai pimpinan yang didakwa dalam kes rasuah.Kumpulkan bukti-bukti atau jalan cerita,buat temubual dengan pendakwa raya dan juga badan pencegah rasuah kemuadia kita CD kan.

Setkan Bom-bom jangka ini pada pilihanraya 2007.Biar rakyat sedar dengan masalah sebenar dan kemudian minta Tuan Guru Presiden kupas secara terperinci masalah-masalah ini.Dirakam dan di CDkan kemudian diedarkan secara jualan murahyang penting semua rakyat dapat tapi kalau FREE lagi bagus.Sebab kita buat macam ni ialah kerana kita bukan ader peluang untuk masuk television.

DAN INILAH BOM NUKLEAR KITA!!!

0 comments:

Post a Comment