AKU CUMA HAMBA HINA LAGI BANYAK DOSA.TIDAK LAYAK BERGELAR PENCINTA_TARBIAH

Sesungguhnya sebaik-baik tarbiah adalah tarbiah Allah.

AKU TIDAK LAYAK BERGELAR PENCINTA TARBIAH

Aku menulis bukan..
Bukan untuk membuka aib sendiri..
Bukan untuk membuka pekung di dada..
Bukan ingin mengundang simpati sesiapa..
Bukan untuk menunjukkan aku zuhud..
Bukan juga untuk berbangga diri..

Hakikatnya..
Aku tidak layak bergelar..
PENCINTA TARBIAH
Kerana aku cukup hina disisinya..
Cukup banyak dosa dan maksiat aku lakukan..
Malah ramai manusia tidak suka dengan diriku..
Kalaulah hubungan hablul minnanas tak sempurna..
Bagaimana hablulminaallah..

Cukup sudah..
Aku bukan mahu meraih populariti..
Aku cuma hamba hina..
Bukan tujuan mahu meraih simpati dengan luahan ini..
Kerana apa di dalam hatiku..
Hanya Allah yang tahu..

0 comments:

Post a Comment